Stappenplan voor online marketing in de bouw
Sascha Murk: “We hebben dit boek geschreven omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en Twitter, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren.”
Inge Sijpkens: “Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de (online) mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat (potentiële) klanten weten waarom ze jou moeten (blijven) kiezen en niet een ander.”
Praktische voorbeelden
In totaal staan in het boek 41 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector het aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties, schilders en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.
De opbouw van het boek
Hoofdstuk 1 en 2 beschrijven de veranderingen van de laatste jaren, de invloed van die veranderingen op bedrijven in de branche en welke rol online marketing daarin speelt. Hoofdstuk 3 bespreekt hoe je voor jouw bedrijf je onderscheidend vermogen vindt. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat is je kracht? Welke waarde voeg je toe? Waarin ben je beter of anders dan je concurrenten?
Hoofdstuk 4 t/m 10 van het boek vormen een concreet stappenplan voor online marketing. Doelgroep analyse, doelstellingen bepalen, een heldere boodschap formuleren, je kanalen kiezen, een plan maken, het intern organiseren. Uiteraard besteden de auteurs daarbij ook aandacht aan het waarom, wat en hoe van de verschillende kanalen, zodat je gedegen keuzes kunt maken en weet waar je moet beginnen als je aan de slag gaat.
Meer info en bestellen
Online marketing in de bouw kost €29 en kan worden besteld via de website www.onlinemarketingindebouw.nl. Op deze website staat tevens een deel van het boek ter inzage online.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Groots denken en grote plannen vergen stevig leiderschap
7 jul om 07:30 uur 12 minGebiedsontwikkeling vraagt naast het maken van stedenbouwkundige plannen om diverse vormen van samenwerking,…
Oud-minister Sybilla Dekker: ‘Begrijp hoe besturen werkt’
30 jun om 07:30 uur 13 minJarenlang stopte het Rijk de ruimtelijke ordening onder de zoden. Tot verdriet van Sybilla Dekker, voormalig…
Bewoners maken de buurt
25 jun om 07:30 uur 6 minDe Amsterdamse Rekenkamer waarschuwde dit voorjaar voor onleefbare en onveilige nieuwbouwwijken. In een column…
Nieuwe inspiratie voor toekomst en inrichting van Nederland
23 jun om 09:30 uur 14 minVanuit haar studie en werk ontwikkelde Mare de Wit niet alleen een scherpe focus op het thema water, maar ook…
Gebiedsontwikkeling: mens en maatschappij te veel een niche
12 jun om 07:30 uurVrouwen domineren ons nieuwe themanummer Gebiedsontwikkeling en niet in het minst dankzij de keuze van…
‘Hoe zit het sociaal weefsel in elkaar?’
11 jun om 07:30 uur 14 min“Misschien zijn we te veel gaan leunen op techniek, ratio en economie.” Vandaar dat hoogleraar Co Verdaas, nu…
Pleinen synoniem voor publieke gezondheid
21 mei om 07:30 uur 8 minTijdens het sfeervolle, tweede Blue Zone Festival in Amersfoort - boordevol kennis en ontmoeting - stonden…
Reactie toevoegen