Nieuws

Guest journey in plaats van customer journey

De vitaliteitsbenchmark 2017, uitgevoerd door Goudappel Coffeng, biedt zicht op de economische vitaliteit van de 100 grootste steden in Nederland. Over het algemeen mag geconcludeerd worden dat het beter gaat. Maar de slag om de bezoekersaantallen én hun bestedingen is nog steeds gaande.

Ken uw gasten

De customer journey ontwikkelt zich tot guest journey. De bezoekers van de binnenstad zijn gasten en die moeten ook zo behandeld worden. Dat begint met een aangename reis en een probleemloze aankomst, stelt het adviesbureau in het rapport.
Ook parkeren speelt daarin een rol. De totale ervaring moet tóp zijn; een parkeertarief dat niet in verhouding staat met de ervaring kan al reden zijn om de binnenstad de volgende keer links te laten liggen.  De tip die Goudappel Coffeng geeft is helder: ‘weet wie uw gasten zijn en wat ze willen. De data is beschikbaar. U kunt precies meten welke gasten er naar uw feestje komen, hoe lang ze blijven en óf ze terugkomen.’
 
U kunt onderstaand het rapport downloaden.
http://www.goudappel.nl/media/uploads/files/Vitaliteitsbenchmark_Centrumgebieden_2017_-_publieke_samenvatting_fullsize.pdf
 



Dit artikel komt uit PARKEER24

Deel dit artikel