Artikel

State-of-the-art parkeeroplossing voor Batavia Stad Fashion Outlet

Afgelopen mei is de uitbreiding van Batavia Stad Fashion Outlet officieel geopend. Het outlet center in Lelystad werd hiermee uitgebreid met 40 winkels en een Italiaans restaurant. Met de opening van de 5.500 m2 extra vloeroppervlak is Batavia Stad Fashion Outlet gegroeid tot maar liefst 31.000 m2. Met de uitbreiding van het outletcenter is tevens het gehele parkeerterrein heringericht en van een volledig nieuw en modern parkeermanagementsysteem voorzien.

Het outletcenter is een drukbezochte en populaire bestemming met een groeiend aantal bezoekers. Met meer dan 3.500 beschikbare parkeerplaatsen en hoge piekbelastingen is het van groot belang om de customer journey zo aangenaam mogelijk te maken. Om hier de best passende parkeermanagementoplossing voor te vinden, is eind 2016 een aanbesteding uitgeschreven. Inschrijvers moesten voldoen aan een uitgebreid pakket aan eisen en de inschrijvingen zijn beoordeeld op de Total Cost of Ownership over een periode van tien jaar, in hoeverre de aangeboden apparatuur past bij de uitstraling van Batavia Stad Fashion Outlet en de invulling van de verschillende wensen.  

 

Aangename customer journey  

WPS Parking Systems won de aanbesteding en droeg hiermee zorg voor het projectmatig leveren, installeren en opleveren van de nieuwe parkeerapparatuur op de verschillende terreinen en de naastgelegen VOC garage, alsook het vervangen van de bestaande bekabeling en het aanpassen van het bestaande glasvezelnetwerk. Alle ParkAdvance parkeerapparatuur staat in verbinding met de meldkamer van Batavia Stad. De wens van het outlet center is om de totale customer journey zo prettig en aangenaam mogelijk te maken. Het parkeren is daarmee ook zo eenvoudig mogelijk gemaakt zodat bezoekers, medewerkers en leveranciers ongehinderd de parkeerterreinen kunnen betreden, eenvoudig kunnen afrekenen en het terrein bij vertrek snel weer kunnen verlaten.

 

Bezoekers rijden bij aankomst op een van de parkeerterreinen automatisch in en kopen na afloop van hun bezoek een dagkaart bij een van de tien cashless betaalautomaten. Een duidelijk display geeft aan dat betaald kan worden zonder pincode via de laatste contact- en pinloze betaalmethoden Tap & Go en Dip & Go. In de uitrijterminals zijn contactloze kaartlezers toegepast zodat bezoekers met slechts een simpele handbeweging uit kunnen rijden.  


 

Marktinformatie  

Met een duidelijke focus op buitenlandse shoppers is het voor het outletcenter waardevol om te weten wat de herkomst is van hun bezoekers en wat bijvoorbeeld de gemiddelde parkeerduur is. Hiervoor wordt bij het betreden en verlaten van het terrein het kenteken van het voertuig automatisch en zonder vertraging gelezen. Deze verzamelde data vormt de basis van diverse statistieken over parkeren bij Batavia Stad. Betrouwbaar  

 

Het outletcenter is zeven dagen per week geopend. Dit vergt niet alleen een betrouwbaar systeem dat een hoge uptime heeft, maar ook een betrouwbare serviceorganisatie. Daarom past WPS uitsluitend hoogwaardige componenten toe, die zich bewezen hebben in de markt en waarmee we het aantal verstoringen zo veel mogelijk voorkomen. Daarnaast staat een team van WPS professionals garant voor kwalitatieve uitvoering van het onderhoud.

Op basis van deze dienstverlening kan Batavia Stad tot in lengte van jaren probleemloos gebruik blijven maken van haar parkeermanagementsysteem. Het beheer wordt lokaal uitgevoerd door medewerkers van Batavia Stad. Doordat het systeem volledig webbased is, is het systeem ook volledig op afstand te beheren vanaf iedere PC of tablet. 

 

WPS Parking Systems B.V. 

Hoevenweg 11 

5652 AW Eindhoven 

www.wpsparkingsolutions.com 

 
Dit artikel verscheen in Stedebouw en Architectuur. Thema Renovatie en Herstructurering uit 2017. Het magazine is te downloaden in onze bibliotheek.

Deel dit artikel